THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Saturday, July 4, 2009

new beginnings...

it's a start to a new phase in my life...college life.
yup, baru jer daftar on the 2nd of July...i am quite excited to start concentrating on my classes(and this time, hopefully without being cap as budak paling banyak tido dalam kelas)

...yalah dulu kat maktab cam lepak je la...sbb xde org sgt...bebudak maktab semua tahu betapa x malunya aku nih...sape yg x knl afiqa ab gani, bdk yg cikgu fazira cap paling banyak tido dlm kelas(hahah....time tu cam nak tutup muka ngan buku je...seb baik bleh layan je ngan 507 sbb dh rapat...so cam x kisah sgt...)...

uuuyah...another incident yg rasa cam nk tutup muka is waktu kuliah agama...di mana beberapa budak sedg 'berforum' di depan, aku lak yg kat kerusi DK(dahla dok duduk sensorang, so memg x leh nk mengarap sesape tulun kejutkan aku yg ngantuk bagai nak rak) sedap je terlentok n seorang hamba Allah yg x berperikemanusiaan telah 'memekik' nama aku..."fiqa!!! Jgn tido!!!"...di dpan semua bebudak 07,08,09...rsnye korang bley igt kot...time tu cam xleh terime je org yg menjerit tu sbb dia kinda rapat ngan aku...tapi dia da mintak maap...so cam x kisah sgt...cuma tula...malu(hahah utk aku malu seminit jela, pastu lupe...)

so...itu citer kat maktab...kena banyak sangat memohon pada Allah supaya insiden 'berharga' tuh, da x berulang kat kbu...malu nnti sbb dl cam bebudak...dok asrama so ibarat setiap muka yg memalukan semua org da tgk...ni kat kolej...kene jaga air muka tu ckit kot...

berbalik kepada hari pndftrn kat kbu...pak yat lg awal dr aku...aku sampai kat ctu, tgk2 dia da dftr kat salah satu kaunter...bebudak JPA semua ada dlm about 94 org...YTM plak dlm 2 org...mcm2 course ada...kalu x clap bbdk engine dlm 24 org, di mana semua bakal fly ke german...baki2 ada yg amek architecture, sains sosial, sastera ikhtisas, accounting, blablabla(x sure ada course pelagi)...

so, aku 'dikerah' utk tinggal di one of the student houses...kinda cool la KBU...sbb student houses dia mewah gler...lg mewah dr rmh aku(eh...eh...fiqa, sejak bila mewah sgt rumah ko????)...ada dlm 6 buah bilik ar kat rmh tu...aroung 14 of us share that house...aku plak dpt bilik yg tggl berdua but bathroom stilll kene share 4 org ngan bebudak sebelah bilik aku...4 me, that one is nohal...yg hal ckit is my roomate...bukan racist...cuma x selesa ckit...anggap je la sebagai dugaan dr Allah sbb nnti pi aussie pun lg bnyk non muslim...ngan bebudak housemate kinda ok je ngan diorang...bebudak sebelah bilik pn bumiputera sabah sarawak...bley gak ar lepak ngan diorang...
tp rumah aku kire sebbaik la sbb muslims kira majoriti la compare ngan rumah sebelah di mana mereka adalah minoriti...as for my course, aku sowunk je amek architecture kat rmh aku tuh...hahah...mandai2 la idup...

second day tu ade orientasi...tapi technically, orientasi tu cm half day je sbb pagi tu ade briefing from da JPA people...penolong pengarah dia cool lah...rsnye every student pun rasa cam gitu sbb dia cam still muda je...n pesanan yg dia smpaikan pun very light....so oklah...

after abes briefing, aku turun ar nk gi lunch(yg neyh memang x ley blah sbb aku kuar ngan lapan org lagi yg merupakan housemate aku...hahah..jalan la kitaorang cam rusa masuk kmpg waktu jln nk gi centrepoint tuh)...layan jela...tapi waktu nak kuar kat main entrance tu terserempak la ngan ex budak maktab aku...hakhak...so yeah,...mmg ada gak ex senior maktab aku kat kbu(technically da jdi senior balik)...maybe adelagi kot yg lain cuma x kuar lagi kut....

so after gi mamam n solat, smbg ngan orentasi...phuhhh bukan maen kebas punggung(maybe sbb da 7 bulan x prnh duduk selama nih tanpa x bergerak...alhmdllh, sebbaik x tido)... akhir orientasi, dpt jadual kelas...hakhak..bukan maen excited...so i'll be doing 5 subjects n i hav to meet my TER of 85/100 n above in order tu 'terbang'(insyaallah bley buat)...i'm aiming to msk RMIT nih...got to hav good results...i was quite relieved though, to learn that i do not hav to prepare a portfolio for my interview(hahah...but better prepare one, jus in case)...

so, now i'm at impiana sbb after my parents sent me to kbu, they continue to be in kl till sunday cause ade conference...so br tido smlm kat student house, i pindah tido ngan mama n baba(sungguh ank manje ar aku neyh), kene amek peluang dengan sebaik-baiknya sbb nnti kene kuar belanja sendirik aklu x...

soooo, monday, here i'll come...

0 comments: